zespol-inkubatorow.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Marketing

Co to jest remarketing?

Można zauważyć, że remarketing z roku na rok cieszy się coraz większość popularnością. Nie wszyscy przedsiębiorcy i właściciele firm mają jednak świadomość, jakie korzyści daje remarketing?

Dlaczego warto zdecydować się na taką formę marketingu?

Zdecydowanie najczęściej wymienianym atutem remarketingu jest efektywna możliwość budowania lojalności klientów. Trzeba zaznaczyć, że praktycznie każdy marketer doskonale zdaje sobie sprawę, że zarówno oddany, jak i wierny klient jest zdecydowanie najlepszym ambasadorem marki.

Jak wiadomo ludzie są znacznie bardziej skłonni podjąć decyzję o zakupie produktu zareklamowanego przez osobę osobiście znaną niż przez jakąkolwiek stockową reklamę. Omawiany remarketing umożliwi nie tylko na utrzymanie odpowiedniego kontaktu z klientami, ale również na budowanie ich zaufania do marki. W ten sposób możliwe jest wyodrębnienie najbardziej lojalnych klientów, którzy będą kupowali największe ilości produktów lub dokonujących systematycznych zakupów.

Firma może w ten sposób przygotować dla nich wyjątkową ofertę, dzięki której klienci poczują się wyjątkowo. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo nie będzie w stanie oszacować po jakim czasie poszczególnym klientom skończą się produkty, mogą zdecydować się na stworzenie reklamy, której zadaniem będzie przypomnienie o ponownym zakupie. W ten sposób możliwe będzie utrzymanie klienta na stałe.

Klienci

Warto zdawać sobie sprawę, że dzięki remarketingowi możliwe będzie pozyskiwanie niezdecydowanych klientów. Można bowiem wpływać na decyzję zakupowe konsumentów, którzy już zainteresowali się produktami przedsiębiorstwa, ale nie podjęli ostatecznej decyzji. W takich sytuacjach konieczne jest bardzo szybkie działanie. Firma może przygotować odpowiednią reklamę dla osób, które dostrzegły dany produkt. Część klientów może bowiem dodać produkt do koszyka, ale ostatecznie nie sfinalizować transakcji.

Firma może również zdecydować się na utworzenie grupy odbiorców na bazie czasu, który minął od określonego znaczenia. Przykładowo można sporządzić listę potencjalnych klientów, w przypadku których nie minęło więcej czasu niż tydzień, od momentu dodania danego produktu do koszyka.

Kolejną zaletą remarketingu jest cross-selling. Należy zdawać sobie sprawę, że remarketing otwiera przed przedsiębiorcami ogromne możliwości sprzedażowe. Warto wiedzieć, że stali klienci będą kupowali dany produkt zdecydowanie częściej niż u konkurencji. Remarketing pozwoli firmie na sprzedawanie produktów komplementarnych do tego, co dokładnie kupił klient.