zespol-inkubatorow.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Nauka

Content marketing

Czym jest content marketing? To bez wątpienia jeden z najnowszych narzędzi marketingowych ostatnich lat, który świeci prawdziwą furorę wśród bardziej zaangażowanych i nowoczesnych przedsiębiorstw w Polsce. Jest to jednocześnie absolutny pewniak w każdej ofercie usług każdej szanującej się agencji Public Relations, a także niezależnych konsultantów marketingowych.

Ale czym tak naprawdę owy content marketing jest?

Najprościej ujmując, jest to pewien rodzaj strategii komunikacji marketingowej, której głównym narzędziem nie są oferowane usługi czy towary, ale właśnie content – czyli treści. Chodzi tu o bardzo szeroko pojmowane treści. Może być to oczywiście artykuł czy tekst na bloga, ale do treści zaliczają się też mniej oczywiste elementy, takie jak na przykład infografiki, animacje czy materiały wideo. Oznacza to, że treść nie musi zawierać tekstu pisanego żeby zaliczać się do contentu. Może być to również tekst mówiony, dane przedstawione w sposób graficzny czy też elementy graficzne same w sobie lub przedstawione w formie właśnie animacji.

Bardzo ważnym jest to, że sam content marketing nie ogranicza się do samych treści, nie zaczyna się od nich ani na nich nie kończy. Najważniejsze w content marketingu jest bowiem nie treść, a strategia. Na czym owa strategia polega? Przede wszystkim chodzi w niej o zdefiniowanie celów jakie sobie stawiamy do zrealizowania przy pomocy naszego marketingu treści, oprócz tego chodzi tu też o analizę naszej sytuacji wyjściowej, czyli sytuacji w jakiej jesteśmy przed rozpoczęciem naszej kampanii marketingowej. Ważne jest również zdefiniowanie i zanalizowanie działań naszej konkurencji na rynku, określenie persony do jakiej będziemy się z naszymi działaniami marketingowymi odnosić, a także opracowanie i spisanie wszystkich kanałów dystrybucji treści (takich jak na przykład szeroko rozumiany internet, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter czy Snapchat) – warto bowiem wiedzieć, że content marketing w głównej mierze opiera się na działaniach w internecie. Oczywiście stworzenie odpowiedniej taktyki i planu krok po kroku również jest bardzo ważne.

Dlaczego w ogóle content marketing jest tak dobrą formą marketingu internetowego? Jest tak w dużej mierze dlatego, że bardzo sprawnie omija on adblocki zainstalowane w większości przeglądarek. Według badań adblocki blokują aż 46 procent wszystkich banerów znajdujących się na polskich stronach. Content marketingu nie da się zablokować adblockiem, ponieważ jest on stałą i nieodłączną treścią danej strony internetowej, na przykład artykułem na blogu czy filmem na portalu newsowym.